tisdag

Efter jobbet i dag fikade jag med Rebecca Carro Bulan och Lisa. Eller ja fikade och fikade, för min del blev det ju såklart inget fika utan jag drack té . . Becks Car och lisa åker till Paris över helgen för att shoppa och strula runt ;)
Om man hade pengar , lala la la ...

Jag har tänkt att jag ska lägga upp recepten på detoxmaten jag äter. Idag har det gått bra trots vissa frestelser i personalrummet , haha .

Lunch:

Mango och vitkålssallad

1 bit vitkål
1/2 mango
1 tsk olivolja
några droppar citron
3 hackade katrinplommon
rostade pinjenötter och solrosfrön

Strimla vitkålen, skär mangon i bitar och blanda. Blanda en dressing av olivoljan, citronen och katrinplommonen. Häll över salladen. Rosta pinjenötterna i en torr stekpanna, strö över lite solrosfrön och servera.

Middag:

Auberginegratäng

1/2 aubergine
3 soltorkade tomater i olivolja
50 g fetaost
olivolja
färsk basilika

Tomatsås
1/2 gul lök
1 vitlöksklyftor
2 tsk balsamvinäger
1/2 burk hela tomater
färsk basilika
svartpeppar

1. Tomatsås: stek löken och vitlöken i olivolja, blanda i balsamvinägern, häll i tomaterna och den färska basilikan. Låt koka i tio minuter. Smaka av med peppar.
2. Sätt ugnen på 225 grader. Skiva auberginen. Stek skivorna i olivolja tills de blir mjuka.
Varva auberginen, de soltorkade tomaterna och fetaosten i en smord ugnsfast form. Spara lite fetaost till garnering.
Häll tomatsåsen över grönsakerna och toppa med smulad fetaost. Gratinera i ugn i 15 minuter.


Middagen var supergod !


Nu ska jag bara chilla, läsa lite bloggar och dricka té.

Kommentera inlägget här: