Cravings

Alltså jag vet inte vad det är men jag är konstant sugen på sushi! Förstå då min lycka när jag nu har det här framför mig.

Kvällens skratt

Sitter på jobbet och längtar tillbaka till the states. Kom just på en rolig grej från båtturen i Everglades. Bakom oss satt en asiatisk familj, trots att guiden precis sagt att det är förbjudet att luta sig över eller sträcka ut händerna över kanten sitter den asiatiske pappan och känner på något sjögräs i vattnet. hans sjuårige son hasar sig försiktigt fram till honom och säger :
" Daddy, I don´t want you to fall in the water!"
" Oh, no worry honey I want do that.."
" Cause you got the carkeys.. !!"

Julmarknad

Förra året på Julmarknaden var det minst en meter snö och jag och resten av familjen P såg ut som snögubbar efter en stund. I dag lyste snön med sin frånvaro, wegn ( östgötskt uttal för regn) och 13 grader varmt. Men det var mysigt ändå :)

Vi avslutade på Espresso House innan det var dags för mig att checka in på Stångå Hotell.

Underbart

Igår kväll var verkligen supermysig! Vi gick Vinterljus och lagade sen kött och potatisgratäng- mmm! Ett glas rött i soffan efter det med världens bästa finisar.
Nu har vi tänt första ljuset och ska alldeles snart på julmarknad i Gamla Linköping innan jag börjar jobba.

Fredag i Sverige

Jet lagad var ordet. Vi är helt väck här hemma nu. Dagen har bestått av lunch med JW, fika med JW och Pegg och mys med Spiken, som förövrigt fick en fluga ipresent från the US.

Universal Studios

Sista dagen i USA bestämde jag och Freddan oss för att gå på Universal Studios och Island of adventure, riktigt coolt! Speciellt Island of Adventure var riktigt häftigt uppbyggd med olika parker och vi åkte sjukt galna rollercoasters!

Seaworld

Första dagen i Orlando var det dags för Seaworld. Biljetterna dit för två personer skulle kosta 170 dollar. Om i däremot följde med på en vad jag förstod det som guidad tur på ett annat av Mariotts hotell två timmar på morgonen så skulle biljetterna vara vår för enbart 52 dollar. Vi förstod ju att det var som en slags utnyttjning av oss av Mariott, ett sätt för dem att marknadsföra sig på , med att spara 120 dollar kändes ändå värt. När vi sedan möte vår "guide" , eller rättare sagt salesperson började hon med att säga " JAg tänker inte pressa er till att köpa en andel idag , men jag ser gärna att ni gör det.." GULP! Efter 2 timmars visning av andelslägenheter och försök till att få oss köpa lyckades vi ta oss ur det hela och slank in på Seaworld. Väl där åkte vi rollercoasters, tittade på delfinshow, klappade delfiner, tittade på hund och katt-show och njöt av julmusiken som flödade hela dagen.

Orlando

I Fredags checkade vi ut från Trump med lite sorg i hjärtat. Som tur var tog inte semestern slut där, utan nya äventyr väntade i Orlando! Påväg dit besökte vi Everglades som är en stor träskmark där det finns alligatorer. Vi åkte ut med en airboat med hopp om att se dem i det vilda, men tyvärr lyckades vi bara se en. Men det var riktigt spännande ändå!
På kvällen checkade vi in på Mariott residence inn

Miami del 3

Efter att vi återvänt till vårt hotell på Sunny Isles Beach passade vi på att suga ur så mycket ur Miami de två dagarna som återstod. Kvällsdrinkar i poolbaren och mornar på balkongen med den underbara utsikten. Jag,Freddan och Bosse åkte även en sväng och tittade på kvaltävling i PGA touren.

Key West

På måndagen var det dags för en tripp till Key West. Även fast Freddan var sjuk packade vi efter lite funderande ner ett apotek och bilade de 30 milen ner till USAs sydligaste punkt- och OJ vilket galet fint och mysigt ställe och vilken fin väg dit !! På kvällen blev det middag och dagen efter lite häng i stan.

Miami del 2

De följande dagarna firade vi Bosses födelsedag, njöt vi av poolen och havet på dagarna, och besökte downtown Miami och några shopping malls.

Miami del 1

Efter en trettontimmars flygresa som var lugn men seg och som trollade bort en natt för oss landade vi äntligen i Miami. Efter en minst sagt spännande taxitur hamnade vi på vårt hotell, och om vi säger så här; Mr Trump har verkligen lyckats! Jag kände mig som tagen ur sex and the city när piccolon låste upp mitt och Freddans rum - vilken utsikt!
På kvällen åt vi supergoda quesadillas nedanför hotellet innan vi alla stupade i säng.
Nästa dag börjades med den godaste hotellfrukosten jag någonsin ätit. Det fanns allt att välja på + en kock som gjorde varm frukostmat på beställning. Dock kostade denna lyx 62 dollar för två , gångra det lite snabbt med 7 och få fram att 434 kronor kanske är lite väl saftigt för en frukost, men som sagt smakar det så kostar det. Jag och Freddan bestämde oss för en sväng till Sawgrass Mills, ett shoppingcenter, för att införskaffa nödvändiga saker som fliplop, solbrillor och en kamera. Under ett lunchstopp på BK lyckades dock nån sno min plånbok + iPhone .. ingen kanonstart direkt. Kvällen blev däremot bra med mysig invigning av poolen under en stjärnklar himmel.

Uppdatering

Klockan är 3 på natten men det känns som 15 på eftermiddagen - hello jet lag. Vi har haft en helt underbar resa, jag har så mycket bilder att visa och saker att  berätta så jag tror jag måste organisera upp det på något vis. Tills dess lämnar jag er med några teasers;

Överexalterad 2011

Som ni alla vet åker vi ju till Miami i morgon natt (eller i alla fall till Arlanda) och vi har årets resefeber här nu!
Så här glad ungefär känner jag mig

TGIF

I ren panik skrev jag ihop det sista på hemtentan i morse och det var en sten som föll från mitt hjärta när jag tröck på "skicka in". Eftermiddagen har bestått av gravsättning av Freddans farmor, middag med familjen Sjöberg och ett besök i kyrkan för att tända ljus för morfar och farfar. Nu vilar vi upp oss för ett kilo godis och IDOL ikväll- mys!
Bild tagen as we speak, inte lätt att få med alla på samma bild

Ta mig hem NU !

Innan jag åkte till Torsång hade jag en plan om att hemtentan skulle vara klar så jag slapp tänka på det mer. Självklart hade jag halva kvar att göra i lördags när jag rullade in på Borlänge central och lika mycket återstår nu så här två dygn innan deadline. Tanken var väl även att jag skulle göra lite i torsång men eftersom jag har haft mycket roligare saker för mig så blev det alltså inget av. Räddningen har alltid varitatt " jag har ju fyra timmar på mig på tåget hem att plugga på " men nu märker jag att även den iden gick i stöpet.. Jag sitter nämligen på tåg.. Ursäkta mig , boskapsvagnen nu och det är ingen rolig upplevelse. Bord att ha datorn på kan jag ju glömma, eluttag att ladda datorn i från de 5% som jag har i den nu kan jag ju fetglömma det med. Toalett finns inte och såklart inte heller kiosk, tidning eller något slags tidsfördriv .. 3Gn på mobilen funkar en sekund i kvarten och iphonen har 30% batteri .. JAG VILL BARA VARA HEMMA NU !!!! Hemma och mysa med mina finisar. Påtal om finisar så saknar jag min söta familj redan också .