Projekt lucklackning

Som jag kanske redan har berättat  så är det blåa köksluckor i våran Umeålägenhet. Och med tanke på att vi hade gula luckor i Falunlägenheten så kom det inte på fråga att ha luckorna blåa utan något radikalt var tvunget att hända .
Vi , jag och Anders , bestämde oss för att ta hem luckorna och själva lacka om dem vita - Hur svårt kan det vara , liksom .

Nu har det visat sig att det kan vara väldigt svårt . .  Förra veckan så slipade jag  alla luckor och i förrgår tvättade jag och anders dom , so far so good  Sen kommer vi till själva målningen , som i sig inte var speciellt svårt , men av ett troligtvis för dålig förarbete av moi så vägrade färgen fastna på visa fläckar , vilket resulterade i prickiga luckor och det kan man ju bara inte ha. Vissa blev iofs ganska bra , men efter ett enväldigt beslut av arbetsledaren Janne P så är nu alla luckor omslipade och omtvättade så nu ni  börjar vi om på ruta ett igen . Jag hoppas innerligt att det fungerar den här gången , för lämna in dem på lackning gör jag bara inte !


Kommentera inlägget här: