Tps körskola

Jag var precis och hämtade ut mitt körkort, som är mer än hjärtligt välkommet till min plånbok. Hursomhelst.
Jag kan inte kalla mig en erfaren och kanonbra förare men under mina 76 timmar som körkortsägare så har jag redan mött på massa idioter som måste ha fått sin körkort i ett flingpaket. Alltså folk kan inte köra bil.
Exempelvis högerregeln ; jag vet inte hur många chockade förare med fågelholksmunnar som jag har  släppt  fram för att dom kommer från höger , även fast jag kör på den "stora"  vägen. Dudes, det finns inget största vägen kör först, gäller samma sak med störst bil - de kör inte alltid heller först , hör ni det långtradarchaufförer ?!
Jag ska nog göra en skylt som det står högerregeln på så kan jag hålla upp den varje gång situation uppstår.

Samma sak med blinkers. Det finns en spak på vänster sida om ratten som inte är förbjuden att använda, den kallas blinkers och den är kanon bra att använda när man tex, ska ur en rondell Prova får ni se.

Och omkörningar , NEJ , om man får möte på samma körbana som man tänk använda för omkörning så kör man inte om . Man.kör.inte.om helt enkelt.

Alltså jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om bilkörning,körskolor och vägverksuppkörargubbar , men jag har inte den orken just nu
Grannen:

Ja det allt för många idioter som inte borde ha körkort!

Kommentera inlägget här: