en kväll med winnerbäck

Vi kom till Gamliahallen i kanske lite för god tid, vilket resulterade i en lång väntan men bra platser framför scenen . Förbandet drog i gång och jag och anders visste inte vart vi skulle ta vägen .. ut kom en blandning av Di Leva och Salem al Fakir - Anderas grega , inte våran favorit kanske .

Men sen ,sen kom Lasse och som vanligt så kan man bar inte låta bli att le  ;) ( moa du vet vad jag menar )
Han började med en låt från nya skivan occh blandade med gamla men rätt okända låtar . Draget i publiken var inte så bra där framme där vi stod, kändes som att det bara var 14åringar som var där för "kom änglar" och aldrig hade hört någon av de andra låtarna, jag tyckte synd om Lasse och tog i extra mycket ;)

Men efter en timme ungeför så drog han igång Hugger i sten akustiskt och publiken dog av lycka , det var magiskt !
Efter det  började han spela låtar som Anders också kunde  ;  om du lämnade mig nu, kom ihåg mig då , solen i ögonen mfl och lyckan var total !  Han gick iväg och kom sen tillbaka med .. gissa en gång .. just det  ; Elden!   Akustisk även den och jag smälte !

Det var absolut kul att se Lasse igen, jag behövde tanka den stämmningen lite :p Däremot så blir det inte samma stämning i en gympasal som utomhus, tyvärr.
Kommentera inlägget här: