Dag 01 – En presentation

5 april 1988 föddes Jag, Maria Therese Elizabeth Persson i Falun. Nu 22 , eller snart 23 år senare, sitter jag i min studentlägenhet i Linköping och skriver denna presentation. Om jag själv får tycka, och det får jag väl eftersom det här är min blogg, har jag i det stora hela haft ett riktigt bra liv hittills, och vad jag ser nu finns det inget direkt som skulle kunna ändra på det.  Jag växte upp i Torsång, världens mysigaste by egentligen. Hade jag varit 15 år nu, hade jag aldrig kunnat förstått hur jag själv någonsin skulle kalla Torsång för världens myisgaste by, men man lär sig uppskatta saker på olika sätt med åren har jag lärt mig.
Hursomhelst, jag växte upp i Torsång med min söta familj ( som jag kommer berätta mer om vid ett senare tillfälle) och jag hade en typisk idyllisk Dala-uppväxt bland röda hus och vita knutar. Genom åren har jag upplevt massa saker tillsammans med mitt älskade kompisgäng TTS. ( som jag också kommer berätta mer om vid ett annat tillfälle.)
Jag har gått från Torsång via några kanonår i Falun och Umeå tills jag nu som jag redan sagt har landat i Linkan. Jag trivs väldigt bra här och pluggar Turismprogrammet på Universitetet. Mitt mål och min stora dröm är att någongång äga och driva ett hotell någonstans i världen.  En egenskap jag har , som både kan vara bra och ibland lite sämre, är att jag alltid tror att allt löser sig. Det kan nog min mamma skriva under på. I och med den inställningen ser jag inga större hinder till att denna dröm någongång ska gå i uppfyllelse, men jag vet att det tar tid. Tid och tålamod, något jag inte har så mycket av tyvärr. Jag vill kunna allt på en gång.
Jag är en glad och oftast positiv person, och en typisk 80talare. Jag ifrågarsätter ofta och tror som sagt att jag kan lyckas med allt jag vill bara jag vill det tillräckligt mycket.
Något jag inte kan leva utan är musik. Spotify går varmt hemma hos mig och jag tycker mycket om att sjunga. Bland det bästa som finns är att hitta musik som spelar på strängarna inne i hjärtat, musik som verkar handla om en själv. underbart.
Nu blev det här kanske lite väl likt ett CV, men vem har sagt att jag är bäst på att skriva presentationer ?
Jag tror det får räcka såhär , ni kommer få reda på mycket mer om mig de 29 dagar som är kvar i denna "utmaning".
Love
T
jotta:

va kul! det ska jg följa med spänning:P

Loven:

samma här! :) kul idé!

Kommentera inlägget här: