Dag 05 – Vad är kärlek?

Kärlek kan vara så mycket. Man kan ha kärlek till någon eller något. Kärleken kan vara det bästa som finns och det kan vara det värsta. Ibland kan kärleken vara så enkel och i andra fall riktigt svår. Jag vill påstå att kärlek oftast lyfter dig till skyarna, eller jag vill hoppas det.
Kärlek kan man känna till många personer samtidigt, jag gör i alla fall det. Kärleken finns alltid, även fast föremålen kan variera. Jag kan ibland tillochmed bli kär i en klänning eller en låt.
Mestadels är kärlek något som gör mig gott. Kärlek är något positivt som gör alla människor bättre och gladare, det är iallafall det som är tanken med det. Skulle ni fråga mig för något år sedan, så skulle jag nog varit mer bestämd om att kärlek är det bästa som finns, och punkt slut. Jag tycker det fortfarande men jag har fått en annan bild av det som jag väl troligtvis tjänar på på något sätt , jag vet bara inte riktigt hur än.
Riktig kärlek känns i hjärtat, och därför är det viktigt att lyssna på hjärtat framför hjärnan.
Någon sa nyss till mig att " Love doesn´t find you often , so when it does you got to let it in "
Det är kanske så. Jag gillar kärleken.
Kommentera inlägget här: