Dag 09 – Min tro och livsfilosofi

Det här med vad jag tror och inte tror på var uppe för diskussion här om dagen, och jag kom egentligen inte fram till någon klar slutsats. Samtidigt som jag ibland inte vill tro på högre makter eller på att det finns en mening med allt, så måste jag nog erkänna för mig själv att det kanske är så ändå. Jag tror inte på gud, men samtidigt vill jag inte säga det rakt ut för jag är rädd att gud ska höra och bli arg på mig och ge mig otur. Hur motsägelsefullt är inte det ? Jag vill hoppas att man gör alla val i livet själv och att det inte är förutbestämt, men jag tror ändå att vissa stora händelser är meningen helt enkelt.  Min livsfilosofi i punktform :
Allt löser sig.
- What´s ment to be is ment to be.
- Lämna det förflutna bakom dig.
- Don´t look back in anger.
- Allt du vill göra kan du göra bara du vill det riktigt mycket.
- Hellre bli gammal och ångra det man har gjort än att ångra det man inte har gjort.
- Det som inte dödar det härdar.
- Var mot andra som du själv vill bli bemött.
- Det är mänskligt att fela.
Självklart så ska vi inte glömma bort här att jag också bara är en vanlig dödlig människa som ibland inte alls heller tänker så här, men i grunden tycker jag att detta är bra filosofier att gå efter.
Kommentera inlägget här: