Gott nytt år

Jag sitter här i vår fina lägenhet vi hyr i Åre. Jag är lycklig för att jag har i princip alla mina favoriter inom räckhåll och det är underbart att jag ska få skåla in det nya året med dem !  Just nu är de allra flesta i backen och anledningen till att jag sitter kvar själv i stugan är just skidåkning. I går skulle det då äntligen åkas lite slalom. Jag var laddad med livrädd-  med andra ord precis som det ska vara när jag åker slalom. Första åket blev en röd backe och jag som inte åkt på flera år lyckades såklart ramla. Detta fall avslutades på Åre hälsocentral där en ortoped sammanfattade det hela med att han till största sannolikhet tror att korsbandet på något sätt är skadat. Gott nytt år Therese..

Men som sagt, jag är nöjd ändå och det finns inte någon annan plats på jorden jag skulle vilja vara just ikväll.

När jag nu har lite tid över hade jag tänkt att sammanfatta det gågna året i en liten nyårskrönika, men vid närmare åtanke vet jag inte om jag vill ta den walken down memorylane just idag.  Det har blivit många förändringar detta år och jag tar med mig det jag vill minnas till nästa år. Jag avslutar med några utslitna med totalt sanna uttryck som jag själv lärt mig i år ; det som inte dödar det härdar och efter regn kommer solsken.

Förra nyår bloggade jag om att det är oväntade händelser som gör livet spännande , jag måste nog hålla med mig själv där även detta nyår.





GOTT NYTT ÅR !
Kommentera inlägget här: