Mums!

Jag måste bara dela med mig av ett kanongott recept som jag precis lagade.  Jag visste verkligen inte vad jag skulle laga för middag, det enda jag visste var att det skulle innehålla lax , så jag blandade ihop lite saker vi hade hemma och det blev som sagt kanon !

Laxgryta ala TP
Lax
Kräftstjärtar
Matlagningsgrädde och / eller creme fraiche
Vitt matlagningsvin
Fiskbuljong
Körvel
(tyvärr vet jag inte vilken mängd det ska vara av allt eftersom jag bara hällde i , man får smaka av istället :)

Dela laxfiléerna i bitar och stek dem i lite olja. Lägg efter ett tag med de flesta av kräftstjärtarna och ha i fiskfonden. He i matlagningsgrädde och lite creme fraiche så såsen blir lite tjockare. Låt det koka ihop och ha sen i matlagningsvin och körvel. Låt det koka ihop, och voila - det är färdigt!

Servera med ris och resten av de färska kräftstjärtarna uppepå tillsammans med lite dill, bon appetite!


Kommentera inlägget här: