Onsdag

Ledig ifrån skolan i dag. Tog sovmorgon och började sedan dagen med frukost framför en Camilla Läckberg-deckare , de är inte bra nånstans.  Efter det for jag ner på stan med ett mission : hitta en maskeraddräkt.

Anders och många i hans klass har fyllt år i januari och ska nu därför ha en gemensam födelsedagsfest på fredag ; januaribarn- festar som fan. Temat på festen är Disney och jag har velat fram och tillbaka. Min första idé var Mimmi Pigg, men efter det har många figurer flygit förbi i mitt huvud ; jasmin,pochahontas, ariel, skönheten. Tillslut kom jag fram till och bestämde mig för Cruella De Ville.  Jag åkte ner till makseradaffären här i stan och skulle leta efter en Cruelladräkt, väl där fick jag beslutsångest bland alla klänningar och peruker och det slutade med att jag kom därifrån med en helt annan dräkt än jag någonsin funderat på . Jag ska vara prinsessan Fiona i Shrek.




Efter det gjorde jag ett misstag och åkte till Ersboda, fråga mig inte varför. Nu ikväll har jag gjort kötbullar, ätit köttbullar och pysslat ihop ett kort till tjejen som jag fick post av häromdagen :) Och det var fett kul ! Jag har hittat min nya favorit hobby ; scrappbooking !

Kommentera inlägget här: