Här och nu

Jag är så konstigt trött hela tiden , och ju mer jag sover desto tröttare blir jag - vad ställer du för diagnos SSK ?
hursomhelst, Johanna sa till mig förut någongång att man egentligen ska stanna upp varje dag och lyssna,höra,se,lukta och känna efter vad som händer precis just nu. Detta dels för att träna sinnena men också för att passa på att njuta av nuet. Detta har jag nu kört i några dagar och det är rätt skönt faktiskt ! Det gör att man njuter mer av stunden och inte bara skyndar till något hela tiden.
Som i morse när jag vaknade tillexempel ; hörde Spiken som snusade och snarkade på min mage, kände en hand i min och det luktade sommarvindar och nyklippt gräs från det öppna fönstret. Sådana vanliga saker är ju egentligen helt underbara och värt känna efter lite extra på. Tänk i vinter när det är kallt och mörkt, du kan jag komma ihåg den här morgonen - gud vad bra!
Annars är det mest jobb på agendan en vecka till, de senaste dagarna har bjudit på sol och jag har hunnit med lite stek iallafall,promenader  och bad i Johannelund.
Kommentera inlägget här: