Skulle inte tro det

Jag flyttpackar som sagt och säljer saker på Blocket. Nyss ringde en man som jag gissar på bor i Skäggetorp
" Hejsan Therese ! jag är intresserad av att köpa båda dina sängar"
" Så trevligt, de finns fortfarande kvar"
" Bra, jag tänkte vilket är priset ?"
" 1300 :- för båda, det står ju i annonsen"
" Ja jo, men den sängen du säljer för 300 kronor kostar ju 400 kronor som ny , så jag tänkte du kan sälja den billigare?"
" Nja , alltså den är använd ungefär två gånger så det tänker jag nog inte göra "
" Men alltså vi kan ju köpa en ny på Ikanohuset för 400 kronor"
" Jo , men den här är som sagt knappt använd och så har jag köpt till ben som kostade runt 200 kronor "
"Jo,men alltså vi kan ju köpa en som ingen någonsin har sovit i på Ikanohuset för hundra kronor mer bara "
" Känner du så så är det nog lika bra att du köper en ny då istället på Ikanohuset ..."
" jag ska prata med min fru , jag ringer tillbaka "
Några minuter går ..
" Hej Therese , nu har jag pratat med min fru och vi kan köpa båda för tusen kronor för vi har inte råd med mer"
" hmm , det går jag nog inte riktigt med på tyvärr. Men du kan ju köpa den ena för tusen om du vill ? "
" Men alltså min bil är för liten så jag måste hyra släp på Statoil och det kostar 400 kronor , så då har vi inte råd med mer är tusen kronor för båda sängarna "
" Okej , men om du får båda för tusen så blir det ju som att jag ger bort den andra sängen och så vill jag inte att det ska bli "
" Men alltså man kan ju köpa en lika fast ny för 400 kronor på Ikanohuset ..."
" Jo tack , jag vet .. "
" Men alltså det är inte så att jag är snål utan jag har bara tusen kronor på mitt konto . Jag kan åka förbi Swedbank och få ett kvitto så får du se !"
" Nej , men okej du kan få båda för 1200 kronor - det är mitt sista bud "
" Okej , hoppas du får sängarna sålda Therese , Hejdå!"

Personen i fråga var absolut trevlig, men jag har nu två frågor.
Fråga 1 : Är det mitt problem att någon har för liten bil och måste hyra släp ? Jag har då aldrig fått någon rabatt när jag har köpt soffor och liknande på blocket förut för att hyra släp eller för att frakta grejerna typ 60 mil .Konstigt.
Fråga 2 : Om man har bara exakt tusen kronor kvar på sitt konto, spenderar man då de på ett par sängar ?
Svaret finner ni i överskiften.
gamla Grannen Anna:

HAha! nu fick jag mej ett gott skratt innan sovdax :D Vilket pucko :)

Kommentera inlägget här: