Mitt namn är mycket och jag vill ha mer

Dags för lite kvällsfunderingar. Kom nyss hem från jobbet där det idag blev mycket tid framför mangeln vilket ger möjlighet till att tänka, i bland för mycket. Bland annat tänkte jag på att " är det verkligen det här jag vill lägga tid på"? Svaret blev såklart nej. De här timmarna som jag idag ägnat åt att stå här och tänka för mycket hade jag istället hundra gånger hellre lagt på att umgås med alla underbara människor som jag har runt omkring mig. Och nu är vi där igen, jag gillar mitt jobb och jag vet så väl att man inte kan göra exakt vad man vill hela tiden. Tyvärr.  Fick jag bestämma skulle pengar bara rulla in varje månad samtidigt som jag umgicks med de jag ville och bara gjorde roliga saker.  Hualigen tänker ni nu " Och det är de där åttitalisterna, de som inte vill jobba och slita, som ska ta över samhället !? Hur ska detta gå?"
Det kan vara så att jag är för trött för att kunna få fram vad jag egentligen menar så jag sätter punkt där och återknyter nästa gång jag har tid till att tänka för mycket.
Kommentera inlägget här: