Nybakat och Slussport 11

 
I gårkväll passade jag på att baka lite bröd, perfekt att ha till frukostsmoothien! 
 
Grahamsbullar
50 gram  jäst
5 dl  mjölk
50 gram  margarin
3 msk  socker
1,5 tsk  salt
8 dl  grahamsmjöl
5 dl  vetemjöl
  1. Smält margarinet i en kastrull. Häll i mjölken och värm till 37 grader.
  2.  Smula sönder jästen i en bunke. Häll över degspadet och rör om tills jästen smält. Tillsätt övriga ingredienser och blanda ihop till en slät deg. Låt jäsa under bakduk 30 minuter.
  3. Knåda degen och baka ut 20 runda bullar. Låt jäsa på bakplåtspapperklädd plåt 30 minuter.
  4. SDätt ugnen på 225 grader. Grädda bullarna mitt i ugnen ca 10 minuter.
 
 
Ni kanske ser lite nya saker på vårt köksbord i bakgrunden? De är från min nya favoritbutik, Slussport 11 vid Bergs slussar. Det står Therese skrivet över hela den butiken och helst skulle jag vilja köpa med mig allt hem. 
 
Verkligen superfina saker och till ett riktigt bra pris! 
Kommentera inlägget här: